made by essie

made by essie
Onze meiden en ikke

vrijdag 11 maart 2011

Geknasterd patroon uit de bizzkids

Voor de kleindochter van een klant van mij ( ben kapster ) heb ik dit setje gemaakt. Het is een rechte broek met elastiek in de taille. De tuniek heb ik verlengd en ik heb twee splitten onderin de zijnaad geplaatst. De bovenlaag van de tuniek heb ik tot de taille gevoerd met de effen roze stof van de broek zodat hij niet doorschijnend is. Vanuit de zijnaad heb ik nog twee striklinten laten komen die op de rug gestrikt worden  ( zodat hij rond haar taille een beetje strakker komt te zitten > zie de onderste foto van de achterkant ). Ter hoogte van de borstwijdte heb ik nog een sierlintje gestikt met links vooraan nog een klein strikje die vast zit met een gebloemd roze knoopje .  De stof heeft deze mevrouw van haar zoon, die het uit Pakistan heeft meegenomen. Heel aparte stof waarvan je denkt dat het zo zal scheuren omdat het helemaal doorschijnend is maar het is ontzettend stevig ( heel verrassend...). Een erg leuk setje om te maken ( helemaal op maat van haar kleindochtertje ). Nu ligt er nog een Yola van Farbenmix geknipt klaar om een lekker zomerjurkje te maken van deze stof.

1 opmerking:

  1. Leuk om de stof uit Pakistan in verwerkte vorm te zien... ziet er echt heel leuk uit!!

    BeantwoordenVerwijderen