made by essie

made by essie
Onze meiden en ikke

zondag 20 november 2011

Mariluz van Farbenmix voor Marith


 Voor Marith ( 10 jaar ) heb ik vandaag de Mariluz afgemaakt. De bovenste foto is de voorkant , de middelste foto de achterkant en de onderste foto de binnenkant met binnenzak.

Ik heb het patroon aan de onderkant een beetje aangepast door in de voorpanden de plooien weg te laten en alleen in het  achterpand de plooi te maken. Ook heb ik een striklint toegevoegd die 'vast' blijft zitten door het kruis op de rug.

Als afwerking heb ik er een ballonuitvoering van gemaakt en de plooi op het achterpand dus naar binnen toe heb vast gezet. Ik kon de kleuren niet zo goed op de foto krijgen maar de binnenkant en dus ook de omslagen bij de mouwen, achterpandplooi en het kruis op de rug is van een donkerpaarse fleece. De buitenstof is over het algemeen zwart en in de cirkels zijn lichtgrijs,donkergrijs en een beetje donkerpaars verwerkt. Vindt 'm zelf erg stoer geworden zo en ook Marith is er helemaal blij mee.

Ik heb de jas gevoerd met een fleece en de mouwen met voeringstof en fiberfill zodat dat wat makkelijker 'glijdt' als je een warme trui of ietsdergelijks aan hebt. Omdat Marith in haar zomerjas ( ook een Mariluz) echt zakken miste heb ik er voor gekozen om dit keer een binnenzak te maken die sluit met een klep met klittenbandsluiting. Dan kan ze daar straks ook veilig haar fietssleutel in kwijt als ze op de fiets naar school gaat.

1 opmerking:

  1. Het is een prachtige jas geworden, zeg! Handig om een binnenzakje te maken.

    Leuk zo'n ballonversie. De jas ziet er superwarm uit en dat paars is lekker vrolijk. Die zal Marith graag dragen.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen