made by essie

made by essie
Onze meiden en ikke

donderdag 1 december 2011

Poppenreiswiegje uit Knippie Poppenkleertjesboek


 Voor Nikki die derde kerstdag 5 jaar wordt heb ik voor haar verjaardag het poppenreiswiegje gemaakt uit het Knippie poppenkleertjesboek.

Wat ik nog leuker vindt is dat alle stofjes van de UWYH ( Use What You Have ) plank komen.

Vindt 'm zelf heel goed geslaagd maar het was wel een hele klus. In de hele zijrand zit koudschuim van 1 cm dik en 1.60 lang ( extra stevig schuim wat ook gebruikt wordt in motorkussens ). In de kap zitten dubbele baleinen > met dank aan Nele ( het  patroon geeft enkele baleinen aan maar dat vondt ik te slap).

 Het matrasje is schuim van 2 cm dik en 65 cm lang. Ik heb het matrasje 'bekleed' met witte katoen met rode stipjes ( hetzelfde als de binnenrand ). Ik kon het niet laten om er ook nog een bijpassend dekentje en lakentje bij te maken. Het dekentje bestaat uit 12 lapjes fleece van 12x12 en op alle witte lapjes heb ik ook nog wat geborduurd ( met de hand ) zodat het wat fleuriger zou zijn. De onderkant van de deken is helemaal effen wit en ik heb er nog een bandje omheen gezet zodat het wat mooier afgewerkt is.

Ik heb er ook nog een poppenslaapzakje bij gemaakt. Alles in dezelfde stijl als het reiswiegje.

Toen ik verder bladerde in het poppenkleertjesboek kwam ik ook nog dit knuffelpopje tegen voor de pop en ik kon het niet laten om deze ook nog even te maken.

Simpeler kan het haast niet want het is gewoon een rechthoekig lapje met fiberfill erin. In het kopje heb ik een extra bolletje fiberfill gedaan en dit stevig bij elkaar gebonden met een draad. Het mutsje is gewoon een driehoekig lapje in dezelfde wijdte als het kopje. Omdat het popje helemaal van fleece is gemaakt is het heel makkelijk om af te werken én erg leuk om te maken!!

4 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuk kado. Mooi afgestemd alle kleurtjes. Je dochter wordt hier vast erg blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super gaaf!!!!
    Uit welke knippie komt hij eigenlijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig!!! het wiegje zou hier ook in de smaak vallen,
    groetjes
    Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je ook een patroon van het leuke slaapzakje?

    BeantwoordenVerwijderen