made by essie

made by essie
Onze meiden en ikke

zondag 7 augustus 2011

Legging uit Sue&Blu en Tuniek/jurkje uit de Knippie





Cremekleurige legging gemaakt aan de hand van een patroon uit de Sue&Blu 2008. Die zitten bij onze meisjes als gegoten ( ze hebben namelijk allebeide het model 'spijker'!!)

De tuniek/Jurkje heb ik gemaakt aan de hand van een patroon uit de Knippie. Ik zou er eerst een kortere tuniek van maken maar bij nader inzien was het toch leuker om een tunnel te maken op taillehoogte. Ik heb het jurkje niet gevoerd  en heb gewoon een effen tunnel genaaid met twee kleine knoopsgaatjes voor het koordje. De armsgaten heb ik afgewerkt met een elastich biaisbandje  de stof is overigens gewoon katoen hoor maar dat elastische band glimt zo mooi en dan is het wat mooier afgewerkt dan met gewoon biaisband vindt ik. Ik vindt het een erg leuk modelletje voor Marith.

O ja , het stofje is van de beroemde grote blauwe winkel!! Vondt 'm wel grappig voor een zomerjurkje....
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten