made by essie

made by essie
Onze meiden en ikke

zondag 4 maart 2012

Damesblouse en Damesjurkje voor Costumiere opleiding


Voor mijn Costumiere opleiding heb ik dit damesjurkje gemaakt.

Het jurkje is gemaakt van een doorzichtige voile met daaronder een zwarte taftzijde. De tweede foto is de achterkant van het jurkje zodat iets beter te zien is wat de bedoeling is van het model.

Het jurkje sluit met een blinde rits in de linkerzijnaad.
Het rokdeel heb ik met opzet schuin geknipt en loopt precies door op de lijnen in de zijnaad

Deze damesblouse heb ik gemaakt voor mijn Costumiere opleiding. Deze blouse had heel wat voeten in aarde.

Allereerst was de stof een échte RAMP!! Het gleedt echt alle kanten op zodat ik na heel wat zweetaanvallen toch mezelf verplicht heb tot rijgen ( was al heeeeeel lang geleden maar ik had nu echt geen keuze ).

Toen ik na veel vijfen en zessen eindelijk de manchetten netjes had aangezet kwam ik er samen met mijn lerares achter dat ik de manchetsluitingen aan de verkeerde kant had zitten ( BAAL BAAL BAAL!!). De makkelijkste oplossing was om de mouwen eruit te halen en de rechtermouw dus in het linkermouwgat te plaatsen en andersom. Zo gezegd zo gedaan, maar wel weer een hele klus verder is de blouse EINDELIJK klaar.

1 opmerking:

  1. heel erg mooi en netjes gemaakt,jammer van de mouw maar het is toch goed gekomen

    BeantwoordenVerwijderen