made by essie

made by essie
Onze meiden en ikke

vrijdag 12 oktober 2012

Winterjas voor Marith

Naar aanleiding van een foto die ik gemaakt heb van een jas die Marith gepast heeft in haar lievelingswinkel ( CC ) heb ik deze na gemaakt. Vindt 'm zelf érg mooi geworden en jullie mogen wel weten dat ik op deze jas érg trots ben dat hij zo goed gelukt is. Ik heb de jas wel gemaakt naar een patroon uit de My Image Winter 2010/2011 maar ik heb dit patroon helemaal aangepast naar de foto's die ik gemaakt heb. Op goed geluk kon ik slagen voor precies dezelfde stof als de stof van de gepaste jas ( alleen was de buitenstof van dunne tricot ). Ik heb dit opgelost door de tricot patroondelen op vlieseline zonder rek te strijken zodat de rek er alvast uit was. Toen heb ik de patroondelen nogmaals geknipt uit mantelstof en dit ( samen met de dunne tricot ) als 1 stof verwerkt. De buitenstof is dus de dunne tricot ( behandeld met waterafstotende spray ). De binnenstof is doorgestikte voering met wattine. De letters zijn gemaakt van petrolkleurigefleece. De muts heb ik gemaakt van een zwarte tricot met een petrol tricot met een wattine laag ertussen. Ook de windbreker die ik zelf gemaakt heb voor over de rits is gemaakt van de zwarte tricot met een laag wattine ertussen. De mouwen zijn gemaakt van een cremekleurige skai. Na lang zoeken op het stoffenspektakel naar de juiste kleur boordstof ben ik uiteindelijk geslaagd voor een gebreide stof ( petrol met witte streep ). Deze stof wil zich prima gebruiken als boordstof doordat er ook wat lycra in verwerkt is. Hierdoor gaat het niet lubberen. Marith is Súperblij met deze jas ( is volgens mij goed te zien op de foto waar ze stralend op staat ).

2 opmerkingen:

  1. En deze is ook alweer zo leuk, wat een werk zeg! Nou, je mag hier terecht trots op zijn hoor! Leuk is dat hè, dat je iets na wil maken en dat het dan nog goed lukt ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap dat je een jas uit de winkel zo helemaal nagemaakt hebt. Als dochterlief dan ook nog zo blij met het resultaat is, dan heb je veel eer van al je werk!!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen