made by essie

made by essie
Onze meiden en ikke

vrijdag 12 oktober 2012

Winterjas voor Nikki

Voor onze jongste dochter heb ik deze winterjas gemaakt n.a.v. een patroon uit de Young Image Winter 2010/2011. Ben blij dat ik maat 140 heb gemaakt want hij valt erg smal. Nu hebben we gelukkig hele smalle kinderen dus hij past wel goed maar als ik maat 128 had gemaakt ( wat ik wel eerst van plan was...) had hij echt niet gepast. Nikki is er heel blij mee ( is wel duidelijk te zien volgens mij op de foto ). De stof is een wolachtige stof met ondergrond fleece-achtig > wat lastig uit te leggen....> ik heb de buitenstof nog gevoerd met een effenwitte fleece en de binnenstof is doorgestikte stof met wattine. De bijpassende sjaal is nog in de maak ( moet alleen nog een klein naadje met de hand dicht maken. De sjaal is gemaakt van dezelfde buitenstof als de jas met effen witte fleece.

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke stof heb je voor de jas gebruikt, staat je dochter goed! Ik heb deze week ook een jas uit de nieuwste Young image gemaakt en deze was ook veel te smal, ik heb er 12 cm bij moeten tekenen.

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik ben écht blij dat ik een maat groter heb gepakt anders had hij écht niet gepast. Volgende keer toch eerst het patroon maar even goed nameten. Dit keer niet gedaan....omdat ik dacht dat maat 140 wel groot genoeg zou zijn. Echt een goede leer voor de volgende keer!!

      Verwijderen
  2. wow, dit is echt een hele mooie jas.
    Ik wou dat ie ook in de winkel te koop was ;)

    BeantwoordenVerwijderen